duminică, 6 ianuarie 2008

Mori, UPC!

Asta apropo de bancul cu zana cea buna si cu porcusorul sadic.

Porcusorul sadic o vede pe zana cea buna:
- Porcusorule, pentru ca m-ai vazut o sa iti indeplinesc o dorinta!
- Lasa-ma-n pace!
- Dar porcusorule, pot sa iti indeplinesc orice dorinta!
_ Orice, orice dorinta?
- Desigur porcusorule, orice dorinta.
- Mori!

Nimeni n-a fost ranit in bancul asta pentru ca zane bune nu exista. Zice porcusorul.

Asa cum nu exista zane, asa nu ar trebui sa existe nici UPC. Pentru ca nu sunt competitivi, pentru ca nu stiu sa vorbeasca decat "da dupe" birou de unde li se rupe de clienti. Nu ofera nimic din ceea ce promit, schimba articole din contract in mod unilateral, pubicand modificarile dupa ce acestea au fost efectuate deja, fara semnatura celeilalte parti, modifica orice serviciu fara a anunta in prealabil utilizatorii si daca indraznesti sa ceri explicatii pentru ceva ti se raspune cu-n ranjet lasciv in coltul gurii ca nu ai de ce sa ceri tu ala mic de dupa tejghea explicatii ca pana una-alta, EI iti dau tie CATV (din mila probabil) nu tu LOR.
Dupa asa raspuns normal ar fi sa ii zici babei ca s-a terminat cu comunismul, ca Romtelecom s-a prins si ar fi cam timpul si pt UPC sa priceapa ca degeaba au ei servicii indoielnice de "oferit" daca nu le vrea nimeni. Sau daca esti foarte nervos ii zici direct sa-si indese serviciile in curul ala mare ca tu nu ai nevoie de ele. Sa vedem cam cum ar fi sa isi dea serviciile numa' lor ca nu le mai vrea nimeni.

Eu am fost o doamna si am zis doar ca in aceste circumstante renunt la serviciile lor. Nu-mi mai trebuie, mi-au ajuns...

Normal ca tanti s-a facut ca ploua, ninge si m-a trimis in centru unde sambata e doar la casa, dar la relatii cu clientii nu e nimeni. Ca trebuie facuta o cerere...
Stiti cum e, greu scapi de dracu'. Si cand scapi dai de tat'su', Adica de birocratia si hartogaria care, pe cat e de simplificata la inceput, cat sa inchei contractul, pe atat de stufoasa e la sfarsit, daca vrei sa-l reziliezi.

Ajung eu inapoi acasa dupa ce am mers la -15 grade sa cer niste explicatii si am primit un sut fix unde ma doare acum de ei. Si ma gandesc ca e posibil ca la telefon - de cand relatiile cu publicul prin telefon sunt inregistrate si comportamentul angajatilor atent supravegheat - sa primesc mult mai multe lamuriri si confirmarea la renuntarea mea la serviciile lor.

Normal ca nu fusese inscrisa solicitarea mea de renuntare chit ca mi-am exprimat de cel putin 3 ori in conversatie dorinta de neclintit de a renunta la UPC pana pe 6.01.2008, data pana la care deja fusesera facturate in avans serviciile lor fata de mine, conform facturii primite pe 4.01.2008.

La telefon domnul foarte amabil imi spunea ca pot la orice casierie sa renunt la abonamentul meu. Si eu ii tot explicam ca de la o casierie vin, i-am tot explicat ca renunt lu' tanti si aia n-a consemnat cererea mea de renuntare, trimitandu-ma de luni incolo in alta parte.
Dupa ce astept in telefon ca sa se consfatuiasca ce si cum, domnul revine si ma lamureste ca pot renunta si luni. Ca datorita faptului ca sunt clienta veche de mai mult de un an, nu trebuie sa ii instiintez cu 30 zile inainte, ca pot sa renunt instant si nu mai tre' sa dau vreun leu in plus. Zambesc. Asta e un fel de endurance +19. Cand rezistenta mea la neseriozitatea lor se masoara cu +1 la endurance pt fiecare luna de abonament in care tac si platesc. Interesant ca ei nu ma instiinteaza pe mine decat dupa ce schimba ceva, niciodata inainte. Dar ce mai conteaza, macar acum am avut parte de amabilitate, lucru ce l-am mai intalnit la UPC doar cand am semnat contractul.

Ce m-a deranjat pe mine la UPC (zic si eu asa, ca is libera la vorba, ca e clar ca nimeni de la ei nu citesc si rectifica ceva) :

1 Cand am incheiat contractul mi s-a calculat o suma de plata, cu luna avans, taxa primarie, echipament si "cu tot ce e necesar sa deveniti clientul nostru", asigurandu-ma ca nu tre' sa mai dau nimic in plus. Normal ca instalarea a fost taxata ulterior, separat. Atunci le-am zis ca vreau sa am programul Discovery Civilization si platesc orice pachet doar sa-l am. Mi-au bagat pe gat un decodor EBT fara de care tanti a zis ca nu pot prinde nici un Discovery ca sunt codate. Cand au venit baietii au zis ca ala e pt un program porno, restul se prind asa.
M-am dus din nou la tanti, care mi-a zambit si mi-a zis ca n-am cum sa prind nimic fara ala. I l-am aratat in poseta si am invitat-o la mine sa vedem programele alea care nu se prind. S-a luminat ca sa vezi, ca acum inca se mai prind, dar in curand vor deveni codate si mai bine il pastrez. Nu a fost nevoie... Oricum, a adaugat ea, daca revin cu chitanta de achitare tot la ea la casierie si il predau mai incolo imi da banii inapoi. Intre timp am testat-o si pe asta cu banii inapoi. Nu e chiar asa. Nu acolo, ci la sediul central, dupa completarea procesul de predare se poate completa o cerere prin care eu cer restituirea banilor. Ca poate unii nu mai fac si cererea aia...

Degeaba se fac ca sprijina copacul de hartie daca consuma hartie deampulea. Sau "sprijina dialogul" pe bloguri daca nu dialogheaza cu publicul cand acesta are vreo nelamurire.

2. Intr-o zi, din pachetul meu cu Discovery Civilization (program ce ajunsese ca un drog, il urmaream zilnic si vedem ca sunt multi cu aceeasi problema de dependenta) se scoate tocmai Discovery Civilization. Singurul care ma interesa pe mine. Fara nici un preaviz, anunt macar ulterior sau altceva. Ma duc si intreb daca e scos de tot sau e vreo problema temporara, muta frecventa sau mai stiu eu ce. Mi se raspunde ca l-au scos de tot pentru ca nu il urmarea nimeni. Ma uit in ochii aia mari si calzi si il intreb pe domnul de acolo, daca repun programul daca toti utilizatorii de pachet Discovery de la UPC din localitate semneaza ca vor ca acel canal sa fie reintrodus. Pentru ca eram in stare sa ma infiintez la intrarea din fiecare casierie pana obtineam TOATE semnaturile. Cand vede elanul meu, domnul imi spune ca nu, ca tot degeaba ar fi, pentru ca de fapt ei au luat decizia asta unilaterala pentru ca Discovery Civilization costa cam mult, cam cat toate celelalte din pachet. Si nici separat, platit nu vor sa-l bage ca asa au hotarat aia de SUS.

3. La un moment dat un amic cauta apartament si asa ajung pe siteul local de anunturi si publicitati. Vad acolo printre altele UPC va aduce la cunostinta ca Art. xy din contract s-a schimbat cu articolul xc care presupune ca datoriile noastre fata de utilizator s-au schimbat dupa cum urmeaza (si un cersaf de schimbari) si ale clientului tot dupa cum urmeaza... unilateral, pt ca, asa cum deja ne-am obisnuit la UPC clientul nu conteaza, nici macar sa dea cu semnatura de luat la cunostinta nu mai trebuie. si instiintarea bineinteles, pe siteul lor de reclame platite. Spre deosebire de instiintarea telefonica personala in cazul in care ai ajuns in ultima zi de plata a facturii.

4.In noiembrie am platit si pe decembrie "in avans fara factura", pentru ca asa am ales eu atunci ca omu' grijuliu ca am zis ca e posibil ca decembrie si prima parte a lui ianuarie sa nu ma prinda acasa. si doamne feri de-o inzapezire. Si is mai rea ca pensionarii la plati facturi.

Ieri 4.01.2008 primesc in posta factura pe care sus scrie mare FACTURA DECEMBRIE iar jos zice ca inregistreaza serviciile furnizate pana in data de 6.01.2008 inclusiv. Adica au facturat in avans chit ca e ILEGAL sa facturezi un serviciu in avans de cand cu normele UE. Asta probabil ca au vazut ca mai sunt fraieri ca mine, corecti care uneori prefera sa achite in avans decat sa ramana cumva restanti.

Atasez aici factura din 2 parti (click pentru a mari):



6 comments:

andrei spunea...

altii si-au rezolvat problema asa http://blogofclaude.wordpress.com/2007/09/11/scrisoare-deschisa-2/

BlindGirl spunea...

@andrei: n-am reusit sa-ti editez postul tau, dar repun linkul la pagina ta/prietenei clikaibil, aici.

Eu am facut ceva mai radical, nu am scris scrisori, am actionat. Acum ma simt de-a dreptul eliberata de o POVARA!

andrei spunea...

Bravos!;)

cristi7 spunea...

vezi ca la partea a 2-a, in stanga sus, ai uitat sa stergi numele dna Ignat!

BlindGirl spunea...

Daca tot a ramas acolo atatea zile, de acum nu arte rost sa-l mai modific... Multumesc oricum.

Victor spunea...

Macar voi (restul plebii) primiti facturi. Mie mi-a venit acasa DOAR prima factura. Nu are rost sa consume banii pe inca un mojic imputit care si-a luat si el pachetul de baza...

In fine...din cauza acestei probleme, si mai ales ca nu prea stau p'acasa, am probleme cu plata facturii la UPC!! As putea scrie un blog de 200 de pagini cu povestea "UPC si cei 40 de hoti" Sunt niste idioti(nu toti) si vreau sa renunt la ei.
Any advices?