miercuri, 2 ianuarie 2008

Selgros - obraz gros pe-un marketing prost

As fi adaugat in titlu si toate animalele neprotejate de lege si deschise vanatului in orice sezon, dar iubesc animalele.

Probabil ca nu sunt in targetul cumparatorilor vizati de Selgros. Din moment ce strategia lor de marketing e sa faca o oferta de nerefuzat si mai ales de negasit doar ca sa te atraga sa intri in magazin. Probabil inca mai sunt oameni ce se lasa prostiti de strategia asta si odata ajunsi, desi nu gasesc absolut nici un articol din oferta si tot ce mai gasesc este mult mai scump, cumpara.
Sau cumpara altceva doar ca sa nu plece cu mana goala. Pe prostia lor se bazeaza probabil marketingul Selgros.

Cum tocmai mi-a picat dvd playerul (saracu' si-a trait traiul - 5 ani, in medie 12 ore/zi) de la un home theater si am ramas cu 5.1 boxe de lemn fara amplificare, deci si fara sunet la calculator, cum playere cu amplificare nu se mai fac sau vin cu tot cu setul lor de boxe 5.1 si pretul aferent, am descoperit ca solutia mea ar fi : sa-mi iau niste boxe 5.1 pentru calculator sau un amplificator pentru boxele de care m-am atasat dupa atata colaborare. Teoretic costa destul de scump ambele solutii si nici nu am eu chiar atata nevoie de nu stiu ce amplificatoare de sute de Watti reali.

Si cautand o solutie vad aseara oferta Jegos: receiver digital CAT 5.1 cu tot ce imi trebuie in materie de mufe,la 200 Ron acum la 50 Ron cu 75% reducere! Asta da oferta zic eu. Si, vazand ca oferta incepe abia de azi la prima ora imi inving cu greu lenea si ma trezesc la prima ora si alerg pe vremea asta la Jegos. Acolo mi se explica asa: ei nu mai au produsul din oferta ce incepe azi in oferta de vreo luna. Ca e lichidat stocul din Suceava si din majoritatea magazinelor din tara. Ca de fapt mai sunt doar vreo 4 bucati de toate, vreo 2 la Tg. Mures si in Bucuresti. Si ca nici sa le trimita la Suceava nu se poate ca ei au lichidat stocul si alea la cate sunt probabil s-au dat cand s-a deschis magazinul.

Aha, ma luminez eu, deci au facut oferta sa vanda 4 bucati si sa lichideze si stocul din 2-3 sucursale. Makes sense. Degeaba intreb daca exista o sansa la Bacau sau Cluj, ca is asigurata ca au verificat pe calculator si nu sunt nici la ei. De altfel oamenii foarte amabili cu noi, singurii doi clienti din magazin care voiam acelasi lucru.

OK, totul e logic - zic eu cu oferta in mana. Ia sa vedem ce mai e prin oferta, sa zicem dvd player cu divx tot la 50 Ron. Normal, nici ala nu e. Cica tot asa, s-a terminat inainte sa inceapa oferta. Ca ofertele astea sunt asa, de lichidare, dar in majoritatea magazinelor din tara nu mai sunt produsele de mult, dinaintea inceperii ofertei. Exista alte produse in stoc, dar nu sunt nici la lichidare nici la oferta si preturile difera consistent.

Legal ei sunt acoperiti ca reclama nu e minciunoasa, ei chiar vand in 2 sedii din cadrul lantului lor de magazine 2-3 bucati de dvd-uri moka si vreo 4 receivere. Oferta e "In limita stocului disponibil". Ce conteaza ca stocul e numarabil pe degetele de la o mana. Nu stiu cine a rumegat ideea asta cu oferte imbatabile sau ca sa citez titlul ofertei : Reduceri Senzationale! Ce mai, mai ceva ca la OTV! Senzational, dom'le, senzational! Nu sunt ofertele domn'le, senzational!
Pentru lamurirea cititorilor adaug si oferta. Click sa mariti imaginea:

Selgros Oferta senzationala

Concluzia e simpla: nu merita sa va obositi cu Selgros - Jegos nici cat sa le cititi oferta, nu sa va mai si deplasati degeaba. Oricum nu o sa gasiti nimic din ceea ce va propuneti. Merita doar in cazul in care banii is nemunciti si vreti sa-i cheltuiti nu conteaza unde sau pe ce. Desi cred ca in cazul asta preferati Mall-urile.

In cativa ani buni de Metro nu mi s-a intamplat niciodata sa fie vreun produs deja lichidat inainte de-a incepe oferta. Si totusi Metro are mult mai multa vanzare decat Selgros in Suceava si acu' vreun an a avut chiar cele mai mari vanzari dintre toate sediile din tara. Da' tot nu-s asa de senzationali si lichidati. Noroc ca am alternativa.

14 comments:

Anonim spunea...

Un mic sfat: trimite un mail de protest la management, si eventual la CC cu adresa de la PR-ul lor, si eventual o adresa de la vreun ziar, ceva....

La mine merge intotdeauna...

BlindGirl spunea...

Ce anume merge? Oricum produsul tot nu au de unde sa il scoata daca l-au lichidat de mult. Nici nu se va mai aduce vreodata odata ce s-a luat decizia de lichidare si scoatere a codului dintre produse.Mi-a spuns si seful de raion de la ei pe care intamplator il cunosc.

La ziar n-are cine ce sa faca, decat sa scrie ce-am scris si eu, ca ei sunt acoperiti, in oferta scrie mare: IN LIMITA STOCULUI DISPONIBIL. Stocul era de 4 bucati. Si nu e atat de senzational cat sa se puna rau cu asa un magazin de unde cu siguranta curg pachete pentru ziaristi ca de la toate celelate firme din .ro (pentru detalii citeste despre fripturisti pe mai multe bloguri)

Banuiesc ca la e-mail o sa-mi rada in nas aia de la PR sau o sa zambeasca in coltul gurii ca s-a prins una de planul ei/lui malefic de otvizare a magazinelor Selgros.

O sa le scriu totusi articolul asta in mail sa vad daca se sesizeaza cineva. Poate nu-l citeste chiar tanti/nenea ce a gandit asa o campanie senzationala.

Anonim spunea...

Din ce-am facut eu pana acum (mailuri la Domo, Raiffeisen, Cosmote) - mi s-a parut ca s-au agitat un pic oamenii.. si la Domo chiar am vazut o modificare de atitudine a vanzatorilor din magazinul respectiv...

Eu unul cred ca daca ii bombardam toti cei nemultumiti cu mail-uri, o sa se modifice ceva, nu azi, poate nici maine. Dar o sa se miste odata. Si serviciile in tara asta chiar o sa fie servicii, nu palide imitatii...

BlindGirl spunea...

Cu mine atat seful de la elecrice cat si seful magazinului s-au purtat IMPECABIL. F.f. amabili, mi-au explicat tarasenia, au cautat sa vada cum ar putea sa ma ajute, daca mai este produsu la vreun magazin din Cluj sau Bacau... Insa pareau familiarizati si ei cu astfel de probleme, explicau totul ca pe un lucru la ordinea zilei.

De aia zic ca e o practica a Selgros, pentru ca nu e doar un articol/produs odata, eu am incercat 2 de pe o pagina de oferta la deschiderea magazinului intr-o zi si erau lichidate de dinainte sa inceapa oferta.

Pacat ca alalalt care voia sa cumpere acelasi lucru venise cu masina dis-de-dimineata si nu era din Suceava. Da' ce sa-i faci. El sigur nu mai musca oferte vreodata.

Anonim spunea...

Chiar daca o sa râzi de stupizenia patita foarte recent de mine, tot voi povesti; oarecum are legatura cu articolul tau - vadeste intocmai "respectul" deplin cu care ne trateaza (pe banii nostri) mega/hiper/supermarket-urile din Orasul imposibil.
Pe scurt: 29 decembrie 2007. Plaza Romania, G'Market. Cumparaturi febrile de sezon. Printre alte foarte multe "porcarii", punem in carucior si o tava cu jumari. Porc n-am taiat si nici n-am asomat, din foarte multe motive, inclusiv acela ca locuim tocmai la etajul 5. [...] Pe banda de la casa pun toate cele câteva zeci de produse si, ca de obicei, de-abia astept sa se termine procedurile de taxare si impunguire ca sa pot iesi la aer curat (Marlboro lights scurt, n.r.) [...] abia odata ajunsi acasa, am observat pretul aberant pe care l-am platit - ca un veritabil FRAIER care se respecta - pentru 0,55 kg de jumari: 49,36 RON! [...]
Povestea pe larg: in Zia®ul de la 5.
Morala #1: Cine nu casca ochii, casca punga!
Morala #2: Chiar si "Jumari de Manciuria" daca erau, tot nu se justifica un asemenea pret (89,75 ron/kg!)
Morala #3: Fumatul dauneaza grav bugetului!
(Daca nu ma grabeam sa ies la fumat, poate observam la timp si se mai putea face ceva.)
P.S. Am cerut niste explicatii/justificari de la conducerea turceasca a magazinului, dar nu am primit (inca) niciun raspuns.

Omu' legii spunea...

nimic nu ma mai mira in Romania noastra. Asta da strategie de marketing. Veniti ca avem mere gratis - si cand mergi..nu mai avem mere dar puteti cumpara pere 60ron kilu'. Inca nu am patit asa ceva dar am dat de altele. Chiar la Selgros. Daca te-ai fi aflat in America...erai bogata la ora asta.
Acolo nu prea mere vrajala cu "in limita stocului". care stoc? 0? de la prima ora? Asta e publicitate falsa. Astfel de lucruri le fac si cei de la VODAFONE. La televizor..mii de minute...in magazin...doar in primele 3 luni din an...dar pe viata:)

Anonim spunea...

reclamatie la OPC = amenda de este 3000 RON pt. promotie la care produsele nu sunt disponibile

e lege pe chestia asta , si din cate stiu carrefour si media galaxy au fost arse pe tema asta rau de tot

BlindGirl spunea...

Uploadez si oferta ca sa intelegeti cum sunt ei ACOPERITI si practica astfel de promotii cu scopul de-a atrage prostimea.

E scris clar IN LIMITA STOCULUI DISPONIBIL. Si sunt 4 bucati pe stoc in toata tara. Stocul fiind lichidat in MAJORITATEA magazinelor Selgros din tara.

Daca mai este la UN magazin UNA BUCATA PRODUS la data inceperii ofertei, inseamna ca ei AU STOC DISPONIBIL: O BUCATA.

Tehnica e cam asa: avem 10 modele de dvd-uri sa zicem. Un model nu se mai aduce ca nu se cauta si mai sunt doar 2 bucati din modelul ala sa zicem la Constanta. Perfect! Numai bine putem face o oferta senzationala sa ia ochiul si sa vina lumea buluc in toate magazinele noastre din toata tara. Scriem ca la modelul ala e reducere de la 100 la 10 ron de ex. Nu pierdem prea multi bani vanzand la 10 ron 2 bucati de dvd si aducem in magazine o multime de oameni cu oferta asta SENZATIONALA, oameni din care unii or sa ia alte modele, altii or sa ia macar ceva de mancare dupa drumul batut... si tot iese banu'.

Anonim spunea...

"In limita stocului disponibil" il practica cam toate magazinele din tarisoara asta sau de pe oriunde.
Problema pe care nu o inteleg multi din cei care cauta astfel de "chilipiruri" este ca, chiar daca ar mai fi fost o bucata, sau doua, acele produse au fost mostre....pline de praf, pipaite si butonate de o sumedenie de clienti.Ma intreb ai mai fi cumparat?
Dar vreau sa te intreb altceva si daca imi raspunzi sincer....esti mare....de cite ori ai fost intr-un magazin gen "Selgros-Jegos", Metro-"NU?", mega,hiper,super, market, ai vrut sa cumperi ceva, te-ai razgandit si l-ai abandonat (produsul) pe unde ai apucat?De cite ori ai intrat intr-un astfel de magazin si nu ti-a "scapat" o hartie pe jos si nu i-ai dat cu piciorul....inainte de a jigni si a rade de o companie, indiferent cum se numeste ea, priveste in oglinda.Tu cum ai proceda?

BlindGirl spunea...

@Anonim: Nu ai inteles. Produsul nu exista deloc. Nici urma, nici o mostra la deschiderea magazinului in ziua de incepere a ofertei. Nici iln magazinul ala, nici in majoritatea magazinelor Selgros din tara. Adica a fost INDISPONIBIL tot timpul ofertei aproape in toate magazinele din tara. Si nici trasfer nu se putea face de acolo unde cica ar fi existat ca "DISPONIBIL".

Si da, nu cumpar decat lucruri de care am nevoie si verific ofertele sa gasesc pretul mai mic pentru ca muncesc pentru banii pe care-i fac si tre' sa supravietuiesc in economia de piata. Si s-a intamplat sa ma rog sa mi se dea mostra aia prafuita si vai de curu' ei pentru ca aia era fix ceea ce cautam eu si nu avea probleme de functionalitate. Decat sa iau altceva ce nu face exact ce vreau eu sa faca, am preferat sa iau mostra si sa o curat. N-am comentat. Am fost multumita ca am gasit ce-am vrut chiar si asa.

Nu stiu daca ai observat in dreapta bannerul facut de mine pt copacul de hartie sau daca asta arata ca respect ce e in jurul meu si tin sa fiu tratata la randul meu cu acelasi respect.

Nu am aruncat NICIODATA o hartie pe jos. Am preferat sa o port cativa kilometri cu mine daca nu am gasit un cos. La fel si cu pet-urile pe care daca am putut sa le car pline, am putut la intoarcere la se car si goale.

Am primit raspuns la mail de la Selgros si mi s-a sugerat tacit ca da, asta e strategia lor, sunt "lichidari" de genul pe care l-am mentionat eu.

femeia simpla spunea...

Cu tot disclaimerul, mi se pare inacceptabil. Cu atat mai mult cu cat ti s-a confirmat situatia cu pricina pentru doua produse diferite. Daca ai energie, poate faci totusi o scrisoare pentru OPC (drept sa-ti spun nu cred sa ajute la ceva. dar macar ai sti ca ai facut tot ce depindea de tine).

ioana spunea...

ginditiva logic cine este de vina ca marfa nu este in magazinele cum este metro sau selgros. credeti ca aceea marfa se face la sel sau la metro?
nu . binenteles ca furnizori sunt de doi bani vor sa promoveze un articol dar de fapt tot ei nu vor sa mai trimita marfa.si ia uitati cum pica magazinele de cacao. furnizori de la noi din tara sunt varza de doi bani.

BlindGirl spunea...

@ ioana - tu ori nu citesti ce am scris pana acum ori sari asa degeaba in apararea unora care deja SI-AU RECUNOSCUT GRESEALA.

Nu e adevarat ce spui, mi-au confirmat si in email chiar cei de la Selgros. Mi-au spus ca asta e tehnica, alea sunt cele cele ce le LICHIDEAZA.

Stii ce inseamna lichidare draga ioana? Cel putin la Selgros? Inseamna cand mai ai 4 bucati in stoc in 2 magazine din cele 20 din tara. Inseamna ca poti da la fraieri reducere de 75% fara sa pierzi mare lucru. Da' nu-i asa ca arata misto pe reclama? SENZATIONAL!

Si NU AM PATIT NICIODATA sa fie LIPSA la prima ora a ofertei un produs din oferta la METRO ( Am patit sa ajung mai repede decat au reusit aia sa desfaca marfa si sa o aseze dar cand i-am intrebat au zis ca inca nu e pe raft, dar imi aduc acum sau daca astept 1-2 ore... va fi expusa frumos ) Insa sa nu existe marfa fiind lichidata dinainte de-a incepe oferta niciodata. In cativa ani de cand folosesc serviciile METRO. Asa ca din punctul asta de vedere eu nu i-as pune in aceeasi oala. Cand ma vor nemultumi si Metro stai fara grija ca voi scrie si de ei.

Anonim spunea...

Selgros face frecvent asa, cunosc si in magazinul din Pantelimon asemenea strategii, produsul e in lichidare pe stoc 0 si e pus in oferta iar cand vin clientii si il cer le raspundem ca nu mai este, nu e normal asa ceva dar ce sa le faci. Chiar daca ii dai in judecata tot gasesc o portita de scapare.