duminică, 27 ianuarie 2008

O altfel de Protectia Consumatorului

Cum ar fi daca Oficiu pentru Protectia Consumatorului ( OPC sau ANPC dupa noul nume) ar face cunoscute toate plangerile justificate primite?

Dar daca ar lasa clientii magazinelor si diferitelor firme de prestari servicii sa noteze aceste servicii in mod public?

S-ar construi astfel o baza de date in care toti fostii si actualii clienti ai respectivei firme ar constitui o carte de vizita pentru firma cu care au colaborat de-a lungul timpului. Iar cei veniti sa se planga de un anumit serviciu ar fi incurajati sa scrie si magazinele care le-au placut, in care au fost tratati cum se cuvine, si serviciile de care au fost mutumiti. Si asa sunt atat de rare!

Pentru clienti ar fi minunat, pentru ca ar alege mult mai usor un magazin sau serviciu daca ar putea sa vada si parerile unor fosti clienti ce au dorit acelasi lucru ca si ei. Alegerea ar fi foarte simpla, consumatorul ar fi intr-adevar protejat. Asta bineinteles daca acest tip de "OPC virtual" ar ramane consecvent ideii ce l-a insufletit si l-a facut sa dea nastere la eopinii.ro.

Cine e cel din spatele ideii? E sotul meu si eu i-s cea mai infocata admiratoare :) NU avem nici un fel de firma si dorim sa ramanem impartiali pentru ca visam ca acest site sa devina un punct de referinta pentru toti cei ce vor sa ocoleasca problemele si sa mearga la sigur. Deja avem un aliat, un prieten student care ne ajuta forte mult la site. Si speram in curand, cu ajutorul tuturor celor ce imbratiseaza aceasta idee sa ajungem cunoscuti ( nu noi la propriu, ci ideea, siteul eopinii.ro) si sa realizam ceea ce ne dorim.

Cel mai bun ajutor ce l-am putea primi in sprijinul ideii e sa o faceti publica si eventual, daca nu cerem prea mult, sa ne spuneti ce credeti despre idee, site si de ce nu, despre firmele serioase sau neserioase cu care ati intrat in contact.

15 comments:

miclowan spunea...

e interesanta, am vazut si in afara ceva de genul, fiecare sit care se respecta are spatiu pentru comentarii de la clienti, nu stiu cate din cele negative sunt pastrate de firma, dar chiar si asa sunt consultate.

ideea de a centraliza mi se pare ok, si sper sa fie o baza de consultatii viabila in cel mai scurt timp

Bogdan spunea...

De fapt, eopinii nu centralizeaza datele de pe siteurile lor, am luat de la ei doar sigla si descrierea magazinului (descrierea laudativa pe care si-o fac ei) cat sa identifice omul corect magazinul de la care a cumparat.
Apoi vine treaba voastra, a noastra, a tuturor consumatorilor sa scriem ce experiente am avut cu respectivul magazin.
Nu pot si nu vreau sa copii niste pareri de pe magazinele lor ci vreau sa veniti voi si sa le scrieti voi ca sa avem certitudinea ca sunt scrise "pe bune" si nu comandate.

Tetrales Bahtalo spunea...

Ca fost lucrator intr-o firma unde se implementa ISO 9001 pot spune ca o singura concluzie am tras: mancatu de rahat despre respectul fata de clienti, calitate si dealea e una , insa faptic principiul ISO 9001 (si careor mai fi) se aplica simplu si concis prin mioriticul slogan "MUIE la clienti!". Initiativa voastra este departe de a sesiza aceasta esenta pentru ca inca mai gasiti timp sa visati despre clienti , calitate , nemultumiri... Ie-te scartz!

Doru Oprişan spunea...

E o idee buna. I'll take a look !

BlindGirl spunea...

@teatrales: nu prea inteleg ce vrei sa spui. Dar daca o firma merge pe principiul MUIE CLIENTI asa cum spui, atunci toti acei clienti care au primit asa ceva de la firma vor scrie parerea lor pe site. Si in final cand vor fi mii de oameni care se vor plange cu date concrete despre tratamentele primite de la firma aia, ei chiar MUIE CLIENTI vor avea (adica nu vor mai avea clienti deloc)

Poate unul ce se considera "smecher" nu vrea sa spuna la cei ce-l admira ca a luat o teapa si a fost luat de fraier la un magazin. Dar asa incognito pe net poate isi va spune pasul si va ajuta ca acea firma sa nu mai fraieresca si pe altii.

Pentru ca in momentul in care toti consumatorii vor scrie pe eopinii cum au fost tratati si eopinii.ro va deveni un punct de referinta cu mii de pareri argumentate, forte multi vor cerceta intai aceasta baza de date inainte sa cumpere ceva sau sa apeleze la un anumit serviciu. Suna ideatic dar sutem dispusi sa muncim ani buni sa realizam asa ceva.

Tetrales Bahtalo spunea...

ahii, mai bine emigrati...

BlindGirl spunea...

@teatrales: O initiativa de genul asta cred ca e binevenita in orice tara. Ca peste tot exista coruptie mai mica sau mai mare, apar probleme, mai un nepotism...etc

Altfel n-ar exista mai peste tot in lume firme de protectia consumatorului daca acolo totul ar fi roz. Ca sa nu vorbim de multe "multinationale" care au servicii indoielnice...

chris chisu spunea...

Keep fighting.Poate iese ceva.

b0gdan spunea...

Bravo!!!!

O sa-ncerc sa scriu cat mai multe... Si la mai mare!

kks spunea...

bravo. chiar ati facut ceva bun. sper sa mearga.

alk spunea...

Foarte buna ideea! Felicitari!

ceasuri spunea...

Super faina ideea dar din pacate asa ceva la nivel oficial n u cred ca o sa se poata din simplul motiv ca in secunda doi concurentii se vor apuca sa isi vare cutite in spate.

BlindGirl spunea...

Deocamdata ne-am prins cand a fost vorba de auto-reclama.

Ma mai gandesc si la altceva. Daca un serviciu este atat de prost ca sute/mii de clienti sunt nemultumiti si scriu asta, degeaba o mai dreg ei... Conteaza foarte mult daca consumatorii serviciului isi spun punctul de vedere. Daca toti se abtin si nu scriu e posibil sa se ajunga rau. Si se pare ca in .ro putini se gandesc sa contribuie cu o parere, toti intra doar sa vada ce pareri au altii despre una-alta. Sunt pagini cu foarte multe afisari dar fara nici un comentariu, nici o notare..

Vinuri spunea...

Ideaa este interesanta dar din motive mai mult sau mai putin obiective autoritatile nu vor face prea curand asa ceva.Lucrez in retail si stiu ce reprezinta o reclamatie intemeiata si stiu ce inseamna si un reclamagiu de ,,profesie''.Voi vizita site-ul de sa fiti siguri.

Anonim spunea...

Buenas noches

It is my first time here. I just wanted to say hi!