duminică, 11 ianuarie 2009

Stimularea lactatiei

In general sunt cateva reguli de baza.

Somnul - odihna si lipsa stresului sunt niste stimulente formidabile. Daca nu reusiti si nu aveti probleme cu constipatia (ca sa trimiteti probleme si la bebe) incercati sa mancati cate o banana, e anti-stress.

Regula cererii si a ofertei
Copilul este cel mai bun stimulent. Puneti-l cat mai des la san, alaptati la cerere. Odata ce incepe sa suga dintr-un piept, lasati-l pana il goleste sau mutati-l la celalalt doar daca acesta renunta la primul. Cu cat copilul suge/solicita mai mult, cu atat organismul creste lactatia.

Lichidele Se recomanda 2-3 l de lichide pe zi. Se prefera apa sucurilor sau compoturilor caci este mai usor prelucrata de organism. Sucurile 100% naturale fara ados de zahar sunt insa ok.

Pe langa apa se recomanda 750 ml de lapte pe zi sau 200 grame de iaurt (si pentru calciu am scris minima asta).

Laptele din soia este excelent fiind si bogat in proteine. Nu stiu daca si cacao ajuta insa eu il prefer cu cacao. (sunt cate 3-4 tipuri diferite, toate provenind din agricultura ecologica) Multi zic ca agita mititeii, insa eu nu am avut probleme de la cacao (insa cafea n-am baut niciodata)

Medicul neonatolog mi-a mai recomandat si borsul de putina. Nu am observat insa inbunatatiri bandu-l crud, insa un bors in care puneti si morcov si marar ( care cresc si ele lactatia) se simte imediat. Eu in bors pun multe radacinoase (morcov, pastarnac, radacina de patrunjel, uneori si telina).

Berea e un mit ieftin intretinut de mamele care nu beau de obicei multe lichide; berea nu produce mai mult lapte decat aceeasi cantitate de apa.

Ceaiurile speciale pentru lactatie ( ce contin de obicei chimion, anason si fenicul si sustin ca functioneaza si anti-colici la bebe, trecand in lapte; uneori contin si anason si roinita) sunt bune dar nu functioneaza din prima ci dupa 2-3 zile de la prima folosire. Nu prea am vazut diferenta de la firma la firma, de aceea am preferat sa merg pe cele la pliculet caci alea din plante maruntite necesitau mai mult timp (Ex. Lactovit e o infuzie ce se prepara diferit, se imoaie plantele intai, dureaza 10 minute in plus si cand bebe plange asta conteaza!) Atentie!!! Beti ceaiurile de lactatie ( daca scrie pana la 4 plicuri pe zi eu de obicei fac 3 odata dimineata si le dau de dusca ca toata ziua sa mearga bine) dimineata pe stomacul gol si dupa 20-30 minute mancati bine. Nu consumati ceaiuri de lactatie seara.

Susanul, chimionul, nucile, alunele de padure si curmalele ajuta foarte putin.

Se spune ca si pastele fainoase ar ajuta, dar cerealele cu siguranta ajuta mai mult, asa ca le-am preferat pe astea, mai ales ca spre deosebire de ccele din faina alba, astea nu constipa ci din contra. Eu m-am impacat foarte bine si cu Musli de la SanoVita (are si curmale inauntru).

morcoviSucul de morcovi il scriu si separat, pentru ca are un efect nemaipomenit! De cateva zile, la sfatul medicului, am inceput sa-i dau lui Lucian suc de morcovei si de mere (proaspat stors la storcatorul de fructe si legume achizitionat in acest sens). Si ce ramane de la el beau eu. La 10 ore dupa ce am baut prima data nu stiam ce sa mai fac. Nu stiusem de efect si dimineata bausem si ceai de lactatie. Adaugand si sucul de morcov dupa-amiaza, toata noaptea am avut lapte non-stop, oricat bea Luci tot atat aparea la loc. ;)

Pentru o alimentatie usor de asimilat in lapte si pentru a va asigura dumneavostra necesarul de vitamine si fier, calciu, etc va recomand multe fructe, legume, ficatei, oua si carne (peste, pui, vita). Este bine de stiut ca mai mult decat calciu veti pierde fier, iar consumul de lapte inhiba asimilarea fierului in organism. De aceea se recomanda consumul fructelor bogate in vitamina C care ajuta la asimilarea fierului. Mancati cat mai natural si mai sanatos cu putiinta.

Atentie!!! Cafeaua diminueaza lactatia.

Nu va speriati daca laptele este mai subtire, atata timp cat bebe suge inseamna ca ii place. Asigurati-va sa fie lapte si dumneavoastra sa va hraniti cu 2500 kilocalorii pe zi alcatuiti din mancare sanatoasa. Este posibil ca asa sa fie cererea lui.

Daca laptele este extrem de untos orice ati face, suplimentati cu 200 ml ceai/zi (eventual indulciti cu lactuloza) si de la 4 luni vorbiti cu medicul pediatru sa introduceti si suc de mere si morcovi in alimentatia bebeusului daca tot nu scapa de constipatie.

TOT CE AM SCRIS AICI A FOST PROBAT PE PROPRIA-MI PIELE, INSA NU GARANTEZ CA ORICE ORGANISM RASPUNDE LA FEL. Posibil ca la mine morcovul sa fi facut minuni pentru ca nu am mancat morcovi in viata mea (decat in ciorba si aia una/luna) si probabil aveam o lipsa de ceva substante ce se gasesc in morcovi...