marți, 13 noiembrie 2007

Priveam Ceahlaul

Oare cum e pe Ceahlau iarna? Eu n-am fost decat vara...Dar tot timpul cand munca de birou ma termina, inchid ochii si vad Ceahlaul cu Panaghia si imi recapat fortele.

Muntele Ceahlau


black and white athmosphere
Muntele Ceahlau

Natural Elements
Muntele Ceahlau

Serpuind
Muntele Ceahlau

Printre nori
romania montains Ceahlau

Pamanturile dintre nori
Muntele Ceahlau

Fotografiile sunt facute de mine pe traseul Durau - Fantanele - Dochia.

Ce mi-a placut:

- Cazarea e extrem de ieftina si pe toate gusturile. (Agroturismul e in floare! Noi am stat de fiecare data la d-na Ciucanel Mihaela la niste cabanute dar tot la ea va cazati si pentru Vila Perla)

- Traseul ales de mine este extrem de simplu si pitoresc. Am intalnit si octogenari urcand in baston!

- Ceahlaul e rezervatie asa ca sus nu veti intalni masini ce polueaza preponderent fonic si nici cucoane ce vin la parlit suncile pe gratar. Nefiind cum sa ajungi sus coborand direct din masina personala dar si pentru ca sunt baieti care culeg cu sacii tot timpul pe trasee (pana si chistoacele), nu veti gasi mizerii pe jos.

- La intrare in rezervatie fiecare grup isi declara traseul si zice cam pe la cat vrea sa ajunga sus. In caz ca nu ajungeti cineva va verifica zonele prin care ati spus ca treceti.

- Un membru de incredere al echipei salvamontului, pe nume Marco, nitel cam voluminos, cu butelcuta de alcool dupa el, dar foarte prietenos. Ati ghicit, este vorba despre un reprezentant de seama al rasei Saint-Bernard ce nu e exploatat la minut ca fratele sau din Bucegi; isi face singur programul cat e liniste si nu sunt turisti rataciti.

-Sus se face un ceai cald din fructe/ierburi de padure proaspat culese (nu beau ceaiuri de fel, si totusi ala e una din bauturile mele preferate) si niste mancaruri ieftine si bune. ( recomand ciorbita de vacuta, mamaliguta cu branza sau tochitura moldoveneasca facuta ca la mama acasa)

- Cazarea sus e rezonabila si va sfatuiesc sa va faceti rezervare inainte; daca nu mai sunt locuri va lasa in sala de mese. Aici gasiti mai multe informatii (de la telefoanele salvamontului si Dochiei la trasee si legende.)

- Dimineata ai senzatia ca esti intre nori. De jos de la Izvorul Muntelui urca un rand de nori pana la picioarele tale, iar cerul pare atat de
aproape ca simti ca il atingi cu varful degetelor.

Nu mi-au placut popii iubitori de arginti (sau mai nou de valuta) care
au luat actiuni si incet, incet au acaparat statiunea de jos si au
trasformat partia de schi in pasune pentru vaci. Slava Domnului ca datorita protestelor vehemente ale lui Ticu Lacatusu si ale altor oameni influenti au renuntat la preluarea cabanei Dochia in vederea trasformarii ei in loc de pelerinaj pentru cei ce aveau sa urce la schitul ce si-l construiesc in imediata ei apropiere.

5 comments:

Anonim spunea...

Looks very nice. Notat in caietul "Things to see, Places to be" :D Thanks.

Anonim spunea...

ahhhhhh ce dor mi-ai facut de urcat pe munte. Imi vine sa mor ca vara asta nu am iesit mai deloc la munte.... :(.

Alex Tortocan spunea...

Foare tare peisajul

Vlad spunea...

Sunt superbe primele 3 poze. Uneori vreau sa vad alb-negru si sa pot sa-mi reglez contrastul in ochi... Si mi-ai facut dor de tren si de urcat pe pante abrupte 8->

Anonim spunea...

ff frumos scris, frumoasa relaxare la tine acilea