marți, 8 iulie 2008

Ceva interesant

...ce ne spune cum sa ne ferim de tot felul de sarlatani si "tratamente miraculoase" dar nedemonstrate stiintific niciodata, doar folosindu-se de asa-numitul "test" al rezistentei in timp.
Si sunt multe lucruri pe pamant ce n-au disparut si n-au fost demonstrate de vreo culoare, mentinandu-se ca superstitii.
Superstitiile nu ne deosebesc de cei din Evul Mediu sau de niste porumbei si totusi se constituie in idei atractive chiar si pentru oameni relativ inteligenti, deseori cu pregatire in diferite domenii stiintifice.

Astfel, exploatand o trasatura umana ce ne face vulnerabili la tot felul de teorii ce ne pot alimenta starea de bine, multe firme vand prostii ca torser ce "te apara" de radiatii radio, vand tratamente stravechi care nu au reusit sa obtina rezultate clinice reale dovedite si alte lucruri ce de obicei nu au nici un efect real. Iar noi dupa ce le cumparam, datorita unor coincidente, hranindu-ne cu propriile noastre dorinte, le mai si laudam mai departe ca "testate".

Deci pentru cei care lasa la o parte ochelarii de cal si vor sa plece urechea la o alta varianta a lucrurilor ( varianta ce, daca ar fi imbratisata si de jurnalisti poate n-ar mai avea audienta dar ar prezenta fapte realiste, nu tot felul de pseudo-documentare) puteti urmari filmuletul de mai jos si eventual puteti citi cartile recomandate in final ca sa stiti cum sa preveniti si sa nu va lasati inselati.



Via TLP.

4 comments:

Anonim spunea...

ziarul Formula AS e plin de reclame la fel de fel de tratamente din astea și articole laudative la adresa lor. se pare ca exista un public bogat pt asa ceva si o industrie ce trăiește de pe urma lor. persoane cu o putere de înțelegere redusa, care au o problema de sănătate și care sunt dispuse sa încerce orice pt a o ameliora. o bucata țin minte ca a fost moda bioenergiei și la noi în oraș apăruse o "bioenergeticiana" care cică se specializase pe la rusi și aplica asemenea tratamente. nimeni nu știu sa fi fost vindecat în mod miraculos de ea, dar și-a împuscat o viluța de toata frumusețea cât ia ținut moda.

Omu' legii spunea...

La carrefour, am gasit o mica firmulitza care vindea un rahat din plastic. Rahatul acela de plastic se atarna la gat si cu o putere tot de rahat, pe o raza de - atentie ! - 15 m de jur imprejur, toate undele electromagnetice erau respinse. Mai ceva ca in Star Trek. Scutul navei era o porcarie pe langa asta. I-am spus rahatului din fatza mea, care vindea rahatul ala de aparat : bai rahat cu ochi, de ce minti ca o gazeta ? Ca sa vezi ca asa e, imi scoate el o hartiutza de rahat cu tot felul de rahaturi desenate si incepe a-mi explica cum sta treaba. Nene, tu ai facut fizica in generala ?, l-am intrebat eu.
Zic, daca rahatul ala facea, ce zici ca face, era cu sigurantza tehnologie din viitor, de la extraterestrii sau cea mai tare inventie de pe glob si ar fi detinut-o doar americanii in aria 51. Daca respingea TOATE undele electromagnetice, nu mai aveai semnal la tel, si...pluteai bre, caci pamantul emite din plin astfel de unde ca sa te tina "cu picioarele pe pamant", etc., asa eu cred ca aparatul dvs. de rahat, ne fereste doar de undele electromagnifice, pe care le omite in toate partile si de unde...o-ti mai fi. Nu a inteles nimic din ce i-am zis. Imi tot tragea cu studii NASA etc. Dar efectul polemicii a fost : toti curiosii s-au imprastiat. Rahatul de aparat costa usurel 50 de ron.

Anonim spunea...

Asa este am citit si eu in Formula As despre multe lucruri si e totul fals peste tot !! Sarlatani peste tot si in politica si la magazine, bioenergeticieni care fac de ras cuvantul ..de bioenergie ca daca ii intrebi ce inseamna habar nu au ..si am auzit si eu de dispozitivul ala torser cica KGB-ul a dat fonduri pentru asa ceva..si deviaza nu stiu ce informatii negative din unde..deci nu undele...hahahah eu chiar daca il face CIA nu il iau ca oricum murim ..prefer sa traiesc asa bolnav decat sa le dau lor banii !! Atentie mare nu cumparati nimic.. e totul pacaleala si mancarea e pacaleala.. !!

Anonim spunea...

Buna! Mi-am cumparat acum o saptamana acest *minunat*TORSER. Suma achitata 1100 Ron! Cea mai mare prostie pe care am facut-o a fost sa-mi achizitionez acest dispozitiv,care nu face absolut nimic.Nu simt nimic,nimic! Starea de oboseala nu a disparut,iar somnul e la fel ca si inainte...Nu va lasati amagiti de niste sarlatani care va cer sa cumparati iluzii! Cu drag,Diana.