joi, 3 iulie 2008

Cu sarbatoarea-n... suflet

Ieri a fost sarbatoare. Asta e un adevarat blestem pentru toti cei ce construiesc sau renoveaza ceva. Ca nu exista persoana mai credincioasa decat oamenii simpli de pe santier. Aia care nu lucreaza decat 2-3 sezoane si dupa aia canta ca greierii pentru ca au profitat toata vara de orice scuza sa isi ia liber cat mai mult. Pentru ei si pentru restul trantorilor din Romania exista patroni caliti ce stau cu joarda pe angajati si-i urmaresc in tot ce fac. Pentru ei ar trebui sa se infiinteze plata la ora de munca. Da, plata serioasa dar exact pe ce faci, cat muncesti. Fara prime de Craciun, Pasti si alte sarbatori. Plata pe munca efectiva ar economisi enorm la salarii si am putea probabil sa dam in constructii salarii mai mari decat in Italia pe cartea de munca. Si am economisi bani in final.

Dar sa va zic despre marea sarbatoare de ieri. Ca a fost mare si cu cruce rosie doar in calendarul de Suceava. Cum asa? Pai a fost Sf. Stefan cel Mare, iar cum la noi a fost Cetatea de Scaun, pentru noi e mai sfant decat pentru botosneni sau nemteni.

Sarbatoarea asta o tin minte de acum 4 ani. Pe atunci aveam un sucevean la renovat baia ce lucra cu var'su la partea de instalatii. Atunci mosu' mi-a prelungit sederea fara WC la buda avandu-l drept pretext pe Stefan Cel Mare si mai ales Sfant... Var'su era din Botosani iar in calendarul ortodox de acolo era cruce neagra. Dar cum sa nu tii o sarbatoare daca vecinu' o tine? Asa am stat si fara cada + instalatie de apa si fara WC.

Asta imi aduce aminte de o intamplare de acu' cateva zile, cu ocazia altei sarbatori. Nu stiu care, ca aia n-am retinut-o ca nu m-a privit direct. Oricum, sarbatoare maaare, cruce rosie...

Un amic de-al meu tocmai se facuse cu un montat de usa metalica anapoda, de se legana usa cat era ea de mare si solida. Si suna la turc ( ca montatorul usii era chiar turc, get-beget). Normal ca turcul ii zice ca nu vine sa vada despre ce-i vorba, ca-i sarbatoare. De ce sa nu tina si ei frumoasele si pitorestile sarbatori ortodoxe daca tot au ajuns in romanica unde nu se misca nimica?

Stateam si ne intrebam dupa asta daca nu cumva aici e punctul terminus. Aici salasluieste eterna lene si durererea-n cur de tot ce misca. Si nimic nu le rezista.

Daca am importa mana de lucru nemteasca tot asa s-ar da dupa calitatea si corectitudinea, dar mai ales cheful de munca romanesc. Da, ar juca neamtu' dupa cum i-ar canta "priceputii zugravi romani"... vorba reclamei. (nu ca mi s-ar parea ridicola reclama...dar nu am inteles la ce sunt mai priceputi zugravii romani decat ceilalti... poate la tras chiulul sau la alte sarbatori declarate sporturi nationale de frecat menta, tutunul si alcoolul. Si frecat bine, ca a doua zi sa fie mahmuri.

Later edit: 04:07:2008

Astazi ma simt excelent. Spre deosebire de ieri cand la amiaza ma intrebam daca se trezesc astia din mahmureala de dupa sarbatoarea aia sfanta si mai au de gand sa vina la munca (n-au venit toata ziua), azi stau relaxata.
Ieri seara le-am zis sa-si ia sculele si sa nu cumva sa-i mai vad in fata ochilor ca mi-e mie rusine de nesimtirea lor.

Si acum sunt relaxata tocmai pentru ca, la despartire am aflat ca in astea 3 saptamani in care n-au terminat si finisajele (nimic spectaculos, doar inca un var sa nu se vada pe unde e prins tavanul) la una bucata dormitor, timp in care au lucrat in medie maxim 3 ore pe zi, de fapt cica ei s-au grabit si si-au dat toata silinta ca stiau ca voiam dormitorul terminat cat mai repede... Nici nu vreau sa ma gandesc cam cum m-ar fi prins iarna la sufragerie + bucatarie.

7 comments:

Emmma spunea...

Bine spus. Si eu am ceva cu muncitorii astia din constructii.. Peste drum de blocul meu - cu mici distante intre ele - se construiesc 3 vile/blocuri(nu m-am dumirit; oricum, peste 2-3 etaje pana acum) si incep oamenii munca de la 6:30 dimineata, dar atunci fac tot zgomotul din lume (cu bormasini, flexuri etc). Mai tarziu e liniste :|

BlindGirl spunea...

Ai mei au grija mare sa nu deranjeze vecinii. Asa ca vin aproape la amiaza, lucra nitel si dupa-amiaza pleaca sa nu cumva sa deranjeze vreun obosit ce se intoarce de la munca.

Anonim spunea...

Ieri am trecut prin fata noului sediu al Arhiepiscopiei, fostul inspectorat scolar vis-a-vis de trezorerie si se lucra de zor la repararea trotuarului, se largea si parcarea din fata. Or fi obtinut muncitorii scutire de la popii care-si vor parca gipanele acolo :)

BlindGirl spunea...

@ un sucevean: n-ai cumva relatii pe la preafericiti din astia de cunosc asa oameni harnici si muncitori? ( Am trecut si eu azi pe str. Vasile Bumbac si am vazut ca inca mai munceau aia si maturau si nisipul lasat in urma)

Lasand gluma la o parte am nevoie de o firma de finisaje interioare (nimic pretentios, doar indreptat pereti, coltari, varuit, parchetat, pus faianta si gresie). Poate termin si eu curatenia pana nasc...

Anonim spunea...

mie imi place ca toti tin cu sfintenie sarbatorile, dar unul n-ar merge la biserica...

Unknown spunea...

de obicei a doua zi ii cam doare capul de la prea multe rugaciuni...

BlindGirl spunea...

ei.. sarbatoresc si ei in dulcele stil autohton... pana fac matanii.