marți, 15 iulie 2008

Teapa

Circula o noua tentativa de fraudare sub forma unui asa-zis concurs orange.

teapa fraudaTura asta este vorba despre un telefon (de obicei primit de la numar ascuns) in care vi se spune ca ati castigat, ca, la nu stiu ce concurs Orange Prepay, din 40 de finalisti ati ajuns in cei 10 castigatori. ( Am cautat la Orange pe site si exista un fel de concurs Prepay; cumva, baietii au cat de cat o "acoperire")
Nu conteaza ca n-ati participat la nici un concurs si ca sunteti pe abonament, ca e asa, un fel de premiu de fidelizare fiindca aveti o perioada lunga de cand sunteti abonat.

Normal ca cei ce se pretind de la Orange "departamentul de Premii si Concursuri" nu stiu numele titularului abonamentului... asta fiind al doilea semn ca este fake concursul.

In fine, cand va veni vorba de ce anume ati castigat va va spune ca puteti opta pentru contravaloarea telefonului(premiul) in bani adica o suma de peste 2000 ron ( 20 milioane lei vechi).

Cand o sa vina vorba despre ce trebuie sa faceti (ca intotdeauna va fi ceva de facut din partea voastra) o sa zica ca nu trebuie mare lucru, ca o sa trebuiasca sa formati *100# si apoi sa apelati. Ulterior, veti primi un mesaj de la numarul orange 200 (cumva accentuand astfel ca nu e teapa, e chiar concurs orange) si va trebui sa-l stergeti.

Ce inseamna de fapt asta? Inseamna ca apeland *100# ii veti reincarca prepay-ul iar Orange va va trimite un mesaj prin numarul 200 instiintandu-va ca ati incarcat un cont prepay cu suma x. Acum intelegeti de ce ziceau baietii ca mesajul respectiv trebuie sters repejor? Ca nu cumva sa vedeti ce numar avea cartela prepay pe care ati reincarcat-o.

Prin urmare, va cer, dragi romani, sa nu picati in tepe de genul asta in care vi se spune ca ati castigat fara sa fi participat la vreun concurs. Stiu ca e greu, ca asta e visul oricaruia, dar trebuie sa rezistati si sa nu va lasati fraudati.

8 comments:

Anonim spunea...

mai erau pe vremuri codurile secrete de reancarcare moca a cartelei care incepeau cu .... ia ghiciti? *100#...

Anonim spunea...

Eu am primit un astfel de telefon - de pe nr ascuns- in care un nene a incercat timp de vreo 10 minute sa ma convinga ca sunt castigatoarea a 1000 de euro, bla, bla , bla. Ideea e ca eu i-am zis ca nu-s interesata, ca stiu ca e teapa, dar el nu si nu. Am fost curioasa cam cat o sa stea de vorba cu mine si a stat aproape 10 min la telefon - nu vad care e castigul lui daca sta asa mult cu fiecare-.

Ca sa nu mai zic ca m-au mai sunat inca o data dupa vreo saptamana si le-am zis ca am vorbit cu Orange si le-am povestiti faza si in secunda 2 au inchis. E ft posibil sa imi fi zis si vreo doua "de sanatate", dar nu am mai stat sa ii ascult. Oricum, Orange-ul ar trebui sa faca mai mutl pt a-si proteja clientii ca sa nu cada in astfel de capcane.

Omu' legii spunea...

Romanasul este invenitiv.

Anonim spunea...

mda...chestiile astea se intampla in toate reztele mai nou acum la cosmote e la moda cu cashtigarea unui autovehicol marca dacia logan

Anonim spunea...

Sunt de acord cu cel care a zis ca romanasul e inventiv.Din pacate, ne folosim inventivitatea asta de cele mai multe doar la lucrurile negative.Nu vrem sa invetam ceva bun, cautam sa inventam doar cum sa furam, cum sa fraierim.

Hotia oare a fost mostenita de la daci? sau de la aurolaci?

Anonim spunea...

stai ca nu inteleg, daca formezi *100# ii incarci cui cu cat? eu stiam ca tre sa navighezi juma de ora ca sa dai peste meniul de incarcare cartele, eu n-am reusit cand am incercat sa-i incarc la un prieten.

Anonim spunea...

Daca nu ar exista fraieri nu ar exista nici oameni care sa ii prosteasca. Din punctul meu de vedere ma bucur ca se dau astfel de tepe pentru ca daca esti suficient de prost incat sa iti inchipui ca ai castigat fara sa joci chiar meriti sa patesti asa ceva.

Anonim spunea...

aici inca o poveste de genu` asta