miercuri, 2 iulie 2008

Concurs maaare

Iar dau astia de la go4it.ro mari premii mari si cum azi am avut noroc si m-am mai dezmeticit prin casa, poate mai prind si eu concursul pe ultima suta de metri.

Zic concurs mare pentru ca premiul e unul consistent iar cerintele nu sunt greu de indeplinit. Si pentru ca, iar e ceva ce multi si-ar dori, dar nefiind o necesitate absoluta tot amana cumpararea unui laptop.

Eu am primit mai demult un Apple Powerbook G3 (Wallstreet Edition) si asa mi-era de drag tocmai pentru ca, spre deosebire de desktopurile de la momentul respectiv, totul mergea struna, hardware-ul era impecabil si "se pupa" cu software-ul, iar Photoshop CS mergea pe el mai bine ca pe alte desktopuri la frecvente duble. Pe langa asta tinea 3 ore bateria si se putea ajunge la 6 ore in full load daca scoteai cu un simplu click cd-romul si ii mai bagai inca o baterie).

Poate de asta sunt reticenta acum, pentru ca as vrea un laptop super care sa ma tina mult timp pana sa devina "obsolete" si atunci as astepta nitel sa il iau in loc de un nou desktop (noi fiind doi avem doua desktopuri si ne tot bate un gand ca la urmatorul upgrade unul sa treaca pe laptop, asa obtinand si mobilitate.)

Gandul de a inlocui un sistem desktop cu un laptop nu ne-a mai trecut prin cap pana sa vedem ca diferenta de pret intre unul si altul la o configuratie similara nu mai este una gigantica, cum era inante.

Pentru ca in grafica trebuie monitor profesional si eu detin unul "top of the line" la monitor nu voi renunta, conectandu-l la viitorul laptop. Insa de cand cu asa "muscle" laptops, cu configuratii din ce in ce mai puternice si mai accesibile chiar te face sa te gandesti la inlocuirea desktopului. De altfel unele laptopuri sunt trecute intr-o categorie ce se si intituleaza "desktop repacement".

Inconvenientul e ca atunci cand o piesa se arde/strica e mult mai greu sa gasesti una compatibila si e si mai costisitor.
Insa piesele dintr-un laptop bun tin o vesnicie. Mac-ul si-a schimbat posesorul de 3 ori, dar inca functioneaza chit ca are peste 10 ani de activitate. Piesele intr-un laptop bun sunt testate astfel incat nu exista incompatibilitati, se cauta combinatii cat mai bune pana se gaseste solutia ideala si se produc in serie. (Nu vorbesc de laptopuri Gericom sau alte firme mediocre, sau bune la altceva, in domeniul in care s-au lansat initial, dar asta nefacandu-le pricepute si la arhitectura de laptop).

Ei bine, astea fiind zise, iar Packard Bell fiind recunoscuta ca una din firmele de top in productia de notebookuri, eu sunt gata sa primesc laptopul ce se castiga la concursul de pe go4it.ro, mai ales ca upgrade-ul la care ma gandesc eu nu va veni decat - cel mai devreme-peste 1 an - 1,5 ani, dupa ce o sa ies din concediul de maternitate si o sa scap si de inapoiat toate datoriile ce mi le fac acum cu curatenia generala.