miercuri, 24 octombrie 2007

Paine si Circ

De unde totusi atata nevoie de circ?
Aceasta e o intrebare deschisa. Astept raspunsul tuturor cititorilor.
Sunt curioasa de diversitatea parerilor.

Majoritatea romanilor sunt terminati dupa barfele de la OTV. Numai la romani este vorba "sa moara si capra vecinului". Si de la dictonul asta la barfa si telenovela mai este doar un pas.

Dupa reteta de aur a telenovelei si a OTV-ului pe "scena politicii romanesti" ( sau mai bine zis in mocirla autohtona) se cearta astia si se impaca, si iar se cearta si se improasca cu noroi... De ce? Pentru ca lumea ii urmareste. De aia apar povesti ca biletelu', lacrimeaza toti la Tv si ba creeaza aliante ba se despart irevocabil, ba e uninominal, ba nu e, ba mareste pensiile, ba nu, ba creste pretul la gaze toamna ba mai creste odata si iarna (ce credeati ca scade? scade cand o scadea si coruptia la noi).

Deci? Tu ce crezi?

3 comments:

Anonim spunea...

Eu as zice ca ai dat singura raspunsul. Nevoia asta vine tocmai din zicala cu capra vecinului. Romanul e o specie aparte... are nevoie sa vada ca altora li se intampla lucruri nasoale ca sa se simta bine, ca lui nu i s-au intamplat.
Daca mergem pe fir inapoi, nevoia de a vedea necazurile altora are o explicatie ... romanii au cam fost intotdeauna amarati (vorbesc de istoria recenta). Si atunci daca esti amarat si ti se intampla numai lucruri "nasoale" te cam saturi, zici de zece ori "de ce tocmai mie????!!!" si apoi incepi sa-ti doresti sa nu ti se intampla numai tie, ci sa se mai intample si altora.

Nevoia de circ.... e altceva. Tot cu radacini in istoria recenta as zice eu.... viata oamenilor a fost atat de gri in "anii de aur" incat acum sunt innebuniti dupa tot ceea ce este "colorat". Incearca sa recupereze cumva perioada in care nu li se intampla nimic.

Una peste alta.... e FOOOOOARTE mult de discutat aici.... si nu incerc sa caut scuze pentru comportamentul asta (nu, nici eu nu-l inteleg, nu-l aprob, m-am saturat de el).
And yet again.... asta e doar parerea mea :)

BlindGirl spunea...

Da, stiu ca e mult de discutat, de aia am zis sa il fac discutie, nu monolog. Ca sigur sunt zeci de nuante si un singur om nu stiu daca le percepe pe toate.

Citisem parca la Dragos Bucurenci intr-un articol o idee interesanta. Despre oamenii mari care au stat tacuti pe vremea lui ceasca si acum deodata vad ca pot sa strige si sa injure asa ca o fac incontinuu intr-un fel de zgomot ce imbraca totul cu urlete fara continut. Si asa nu mai vedem continutul, esenta. Si tot el zicea ca unii dintre acesti oameni mari pana la urma la batranete ajung sa se linisteasca si sa caute iar lucrurile simple.

Sau cum cita Razvan Exarhu pe blogul personal din Keith Jarrett:
"lumea s-a umplut de zgomot şi nu se mai aude emoţia."

(Am zis ca o sa scriu un articol pe marginea acestui citat dar atat de bun e citatul ca orice scriu pe langa el ajung sa sterg...)

aicigasiti citatul cu pricina.

BlindGirl spunea...

Si fiindca am descoperit cum sa pun link in comentariu (adica sa copii tot codul ala cu ahref...)si am gasit si articolul lui Bucurenci eu zic ca nu ar strica o privire aici